Vidiškių pagrindinės mokyklos auklėtiniams – per 500 kelininkų suvenyrų

AB „Panevėžio keliai“ tęsia visuomeninę akciją, skirtą pėsčiųjų šalies keliuose saugumui gerinti. Ta proga Ukmergės rajono Vidiškių pagrindinės mokyklos moksleiviams buvo įteikta per 500 suvenyrų su šviesą atspindinčiais atšvaitais, skirtais apsaugoti pėsčiuosius kelyje tamsiu paros metu.

 „Stengiamės, kad visose vietovėse, kur dirba mūsų bendrovė, vaikams būtų padovanota tokių suvenyrų“, –  kalbėjo AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Vaikams dovanojami šviesą atspindintys lipdukai, skirti klijuoti ant kuprinių, šviesą atspindinčios apyrankės, kurias galima užsidėti ir ant šaltuoju metų laiku dėvimu drabužių, bei moksleivių sportinei aprangai skirtos kuprinės su šviesą atspindinčiomis detalėmis. Vidiškių pagrindinėje mokykloje ir jos padalinyje, Šventupės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, vaikams praktiškus suvenyrus įteikė įspūdingas svečias – kelininkas Bebras.

Vidiškių gyvenvietė įsikūrusi abipus magistralinio kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis, kuriuo per dieną pravažiuoja tūkstančiai automobilių. Nuo pavasario AB „Panevėžio keliai“ šiame kelyje vykdo atskirų ruožų rekonstrukcijos darbus. Vidiškių gyvenvietėje rekonstruojamas kelias, įrengiami šaligatviai, saugumo salelės, nuvažiavimai, autobusų sustojimo vietos, pėsčiųjų takai nuo autobusų stotelių ir kt.

„Apgailestaujame, kad mūsų vykdomi darbai kelia daug nepatogumų Vidiškių miestelio gyventojams. Kelią privalome rekonstruoti kaip numatyta projekte, nes kito būdo pagerinti eismo sąlygas bei įdiegti aplinkosaugos ir eismo saugumo priemones nėra. Visiškai uždaryti automobilių eismo negalime, nes šis kelias yra svarbaus tarptautinio kelio dalis“, – sakė Rasa Čepienė, AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene.

Vidiškių pagrindinės mokyklos direktorė Laimutė Strelčiūnienė neslėpė, kad vykdomi rekonstrukcijos darbai sukelia papildomą pavojų vaikams, todėl mokyklos autobusas į pamokas ir iš jų vežioja visus 1–4 klasių mokinius, kai įprastomis sąlygomis mokyklos autobusu pavėžėjami tik atokiau gyvenantys vaikai.

Valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis AB „Panevėžio keliai“ 2009 metais vykdo du projektus. Vadovaujantis 2008 m. lapkričio 6 d. sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR Susisiekimo ministerijos, valstybinės reikšmės magistralinio kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruože nuo 134,12 iki 137,35 kilometro vykdomi projektavimo ir rekonstravimo darbai. Sutarties suma – 18,59 mln. Lt. Darbų pabaiga – 2009 m. spalio 30 d. Projektas finansuojamas  Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis.

Antrasis šiame kelyje vykdomas projektas – „Transeuropinio tinklo kelio E262 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis) plėtra. Kelio rekonstrukcija ir dangos stiprinimas (I etapas)“, sutartis Nr. 3. 2009 m. kovo 2 d. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR Susisiekimo ministerijos ir AB „Panevėžio keliai“ pasirašė rangos sutartį darbams pagal minėtą projektą atlikti. Darbų vertė – 44,01 mln. Lt., iš kurių 20,04 mln. Lt – Europos Sąjungos 2007–2013 metų struktūrinė parama.

Pagal sutartį numatyta išplatinti 16,29 kilometro kelio dangos. Kelio ruože nuo 73,80 iki 82,10 kilometro, ties Ukmergės rajono Vidiškių gyvenviete, per gyvenvietę kelias išliks 8 metrų pločio, o prieš ir už gyvenvietės bus išplatintas nuo 8 iki 9 metrų. Kelio ruože nuo 100,14 iki 108,13 kilometro, Anykščių rajono Skiemonių seniūnija, kelias bus išplatintas nuo 6 iki 8 metrų. Projekto vykdymo metu rekonstruojami du tiltai – per Mūšios ir Šventosios upes – bei Radiškių viadukas. Taip pat numatyta įrengti apsauginius atitvarus (bendras ilgis – 5,89 kilometro), 3,29 kilometro tinklo tvoros, 81,7 kilometre, ties Šventosios upe – paviršinių nuotėkų sistemas: 8 naftos gaudytuvus ir 8 vandens sėsdintuvus. Numatoma darbų pabaiga – 2009 lapkričio 30 d.

„Šiame kelyje dirbame nuo 2007 metų vasaros. Pirmoji sutartis buvo susijusi su kelio dangos stiprinimu ruože nuo 118,7 iki 130,23 kilometro. Toliau sekė dvi sutartys, dalinai finansuojamos ES struktūrinių fondų lėšomis: kelio ruožo nuo 108,00 iki 118,70 kilometro rekonstrukcija ir ruožų nuo 73,80 iki 82,10 bei nuo 100,14 iki 108,13 kilometro  rekonstrukcija. Šiuo metu mūsų bendrovės Rokiškio filialo specialistai vykdo projektą, kelio ruožo nuo 134,12 iki 137,35 rekonstrukciją, finansuojamą KPPP lėšomis. Iš tikrųjų tai ketvirtas projektas per pastaruosius trejus metus, kurį vykdome kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ projektų direktorius Audrius Butkūnas.

Dirbti šiame kelyje yra sudėtinga dėl eismo intensyvumo. Per parą keliu Kaunas–Zarasai–Daugpilis pravažiuoja nuo 3500 iki 4500 automobilių. Kelio rekonstrukcijos metu eismas tam tikrame ruože visiškai buvo uždarytas tik 2008 metais, organizuojant automobilių eismą apvažiavimu. Kitais atvejai darbai vykdomi praleidžiant automobilių srautus, eismą reguliuojant laikinais šviesoforais, todėl rekonstrukcijos laikotarpis itin sunkus ir darbus vykdantiems kelininkams, ir automobilininkams.

„Šiame kelyje esame pritaikę daugelį technologijų, kurias įdiegtos Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį. Durpingose vietovėse kelio stabilumui užtikrinti vietoj visiško išdurpinimo buvo pritaikyta skaldos polių įrengimo technologija bei žemės sankasos sutvirtinimo kalkėmis technologija. Šlaitams apželdinti panaudota vadinamoji purškiamosios žolės technologija, kai vandens, sėklų, trąšų ir popieriaus mišinys tiesiog išpurškiamas reikalingoje vietoje. Vykdant asfaltavimo darbus planuojame pritaikyti 2008 metais įdiegtą „karštas ant karšto” technologiją, leidžiančią du asfalto sluoksnius kloti vienu metu.

2008 metais tiesinant kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis vingius nuo 110,2 iki 111,2 kilometro rekonstrukcijos metu senasis kelias išardytas ir nutiesta visiškai nauja atkarpa. Nauja vieta praeina ir rekonstruojamo kelio ruožo nuo 100,14 iki 108,13 kilometro trasa. Po rekonstrukcijos eismo sąlygos šiame kelyje bus daug geresnės“, – pasakojo Audrius Butkūnas.

Rekonstruojamo kelio 137 kilometre, ruože nuo Utenos link Zarasų, turėtų atsirasti bene pirmasis šalyje automobilių svėrimo postas, sumontuotas tiesiog kelyje.

„Svėrimo mechanizmas bus įmontuotas į kelio pagrindą, jo rodmenys specialiais davikliais bus perduodami į kontrolės postą. Šis įrenginys leis tiesiog kelyje kontroliuoti krovininio automobilio ašies apkrovimo atitikimą esamiems reikalavimams. Tokia patikra būtina siekiant apsaugoti magistralinį kelią nuo pernelyg didelių apkrovų, kurios trumpina kelio tarnavimo laikotarpį“, –  pasakojo AB „Panevėžio keliai“ Rokiškio filialo direktoriaus pavaduotojas gamybai Gintaras Genys, vadovaujantis kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruožo nuo 134,12 iki 137,35 kilometro rekonstrukcijai.

3,23 kilometro ilgio atkarpoje kelininkai platina kelią iki 12 metrų. Demontuojama  senoji kelio danga, klojamos naujos gelžbetoninės pralaidos, siekiant išlyginti reljefą, gilinamos iškasos.

Privatumo nustatymai
Įspėjame, kad blokavus sausainiukų naudojimą gali sutrikti kai kurios svetainės funkcijos.