Stebėtinas Vilniaus savivaldybės sprendimas Liepkalnio, Žirnių g. rekonstrukcijos konkurse: darbus pirkti brangiau, garantijų reikalauti mažiau
AB „Panevėžio keliai“ Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžos rekonstrukcijos konkurse taško dar nededa. Vienos didžiausių Baltijos šalyse kelių statybos bendrovių pasiūlymą Vilniaus miesto savivaldybė atmetė neva dėl jo neatitikimo konkurso dokumentų reikalavimams.
„Su pralaimėjimu galima susitaikyti, kai kova yra sąžininga. Šiuo atveju dėl proceso skaidrumo turime pagrįstų abejonių, – sakė AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas. – Sudėtinga konkurso sąlygų konstrukcija, sąlygos daugybę kartų konkurso eigoje tikslintos, ekonominio naudingumo kriterijai suformuluoti sudėtingai ir nėra aiškiai apibrėžti, iki galo neapibrėžta kiekvieno kriterijaus išraiška, neįvardinta, kokia išraiška būtų neteisinga. Taip sukuriama vadinamoji pilkoji zona, sudaranti prielaidas neskaidriems procesams“.
Šiuo metu vyksta detalesnis susipažinimas su tiekėjų pasiūlymais, sričių specialistai pateiks savo preliminarias išvadas.
Formalią AB „Panevėžio keliai“ pasiūlymo, kuris visais atžvilgiais buvo konkurencingesnis, nei kitų konkurso dalyvių siūlytos kainos ir papildomos naudos, atmetimo priežastį būtų galima vertinti kaip skandalingą. Visais atžvilgiais užsakovui naudingesnis pasiūlymas atmestas tik dėl to, kad užsakovas savaip ėmė aiškinti keletą kartų jau ir taip tikslintas sąlygas, kaip turėtų būti pasiūlyme išreikšta papildomo garantinio laikotarpio termino trukmė. Papildomas, ilgesnis nei reikalauja statybos įstatymai, garantinis terminas buvo vienas iš pasiūlymų naudingumo vertinimo kriterijų.
Be kita ko, laimėjusiu paskelbtas bendras UAB „Fegda“ ir UAB „Tilsta“ pasiūlymas 222 tūkstančiais eurų brangesnis nei AB „Panevėžio keliai“ siūlyta projekto įgyvendinimo kaina.
Be teisinio ir moralinio aspekto, šiame konkurse labai svarbus ir viešasis interesas, kuris reikalauja biudžeto lėšas naudoti racionaliai. Konkurso organizatorius turi pareigą užtikrinti, kad pirkimo dokumentai būtų tikslūs ir aiškūs, o ekonominio naudingumo kriterijaus parametrai maksimaliai išgrynintų labiausiai subalansuotą pasiūlymą. Akivaizdu, kad užsakovas šių prievolių nepaisė. AB „Panevėžio keliai“, pateikusi konkursui galimai naudingiausią pasiūlymą, privalo suprasti vykusį pasiūlymų vertinimo procesą ir bus priversta šiame konkurse siekti teisingo ir neginčijamo sprendimo.
Ekonomiškai ir technologiškai pagrįstą pasiūlymą šių darbų konkursui pateikusi AB „Panevėžio keliai“ šalies sostinėje per pastaruosius dešimtmečius įgyvendino ne vieną reikšmingą projektą. Tarp jų – konkurso „Lietuvos metų gaminys“ aukso medaliais įvertinti projekto „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija. III etapas“ darbai bei projekto „Transeuropinio tinklo kelias E85. Vilniaus miesto pietinio apvažiavimo tiesimas“, apėmusio tris Kirtimų gatvės rekonstrukcijos etapus, įgyvendinimas.
AB „Panevėžio keliai“ darbų sąraše – projekto „Transeuropinio tinklo jungtis – Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio I-asis etapas (nuo Oslo gatvės iki L. Asanavičiūtės gatvės)“ statybos darbai, projekto „Transeuropinio tinklo jungtis – Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio I A etapas (Lazdynų tilto rekonstrukcija)“ darbai, Gariūnų tilto rekonstrukcija, Ukmergės gatvės, Laisvės prospekto ir Ateities gatvės sankryžos rekonstrukcija į dviejų lygių sankryžą, S. Dariaus ir S. Girėno gatvės viaduko per geležinkelį su prieigomis rekonstrukcija, transporto jungties nuo Konstitucijos prospekto iki Ukmergės gatvės statyba ir kt.
Papildoma informacija: AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė, 8 611 48133