S. Dariaus ir S. Girėno gatvės viaduko per geležinkelį su prieigomis rekonstrukcija

 AB „Panevėžio keliai“ ir UAB „Tilsta“ Vilniuje pradėjo vykdyti sudėtingą kelių infrastruktūros projektą – S. Dariaus ir S. Girėno gatvės viaduko per geležinkelį su prieigomis rekonstrukciją.

Sutartis dėl šio projekto su Vilniaus miesto savivaldybe buvo pasirašyta 2006 m. gruodžio 28 d. Bendra projekto vertė – 33, 01 milijono litų (suma nurodyta su PVM).

Šio projekto vykdymo metu numatyta rekonstruoti vadinamąjį Rodūnios viaduką per geležinkelį, išplatinant jį nuo 3 iki 5 eismo juostų. Be to, projekto vykdymo metu iki 4 eismo juostų bus išplatinta Švitrigailos gatvės važiuojamoji dalis tarp Geležinkelio ir Panerių gatvių, iki 5 eismo juostų išplatinta S. Dariaus ir S. Girėno gatvė tarp Panerių ir Brolių gatvių, rekonstruotos S. Dariaus ir S. Girėno, Pelėsos ir Švitrigailos gatvių sankryžos, įrengiant saugumo saleles, sutvarkant šaligatvius, eismo reguliavimo šviesoforais sistemas ir t.t.

Pagal sutartį projektas turi būti įgyvendintas iki 2008 m. gegužės 31 d. Pasak AB „Panevėžio keliai“ projekto vadovo Edmundo Jakubausko, atsakingo už projekto darbų organizavimą, viaduko per geležinkelį rekonstrukcija išskirtinė dėl strateginės jo vietos. S. Dariaus ir S. Girėno gatvė yra viena intensyviausio eismo gatvių šalies sostinėje. Ji veda į Vilniaus tarptautinį oro uostą, todėl automobilių srautai yra labai dideli.

Visiškai nutraukti automobilių eismo viaduku bei traukinių eismo po viaduku neįmanoma, todėl dirbti teks labai sudėtingomis eismo organizavimo sąlygomis, kai dvi viaduko juostos bus skirtos eismui, o kitoje viaduko dalyje ir po juo vyks rekonstrukcijos darbai. Troleibusų eismas bus nukreiptas Kauno gatve nutiesiant laikiną troleibusų liniją, taip pat keleivių vežimui bus daugiau naudojami autobusai.

Geležinkelio transporto eismui organizuoti rekonstrukcijos darbų vykdymo laikotarpiu iš lokomotyvų  ir dyzelinių traukinių depų bus statomi papildomi geležinkelio iešmai.

Rekonstruojamas Rodūnios viadukas reikšmingas ne tik kaip susisiekimo infrastruktūros mazgas.  Paveldosaugos požiūriu – tai Vilniaus miesto vietinės reikšmės urbanistikos paminklas.

Specialistų teigimu, rekonstruojama Rodūnios viaduko, Švitrigailos bei S. Dariaus ir S. Girėno gatvių atkarpa formavosi beveik šimtmetį. Apie 1860 metus per Vilnių nutiesus Peterburgo–Varšuvos geležinkelį  ir taip nutraukus senąją Rūdininkų kryptimi per priemiesčių – Šv. Stepono bei Aerodromo gatvėmis  – vedusio kelio trasą, transporto ryšiui išlaikyti per  geležinkelio stoties kelius buvo pastatytas Rodūnios viadukas.

Tuo metu planuojant sostinės Naujamiesčio gatvių tinklą, viena pirmųjų buvo nutiesta ir dabartinė Švitrigailos gatvė.  S. Dariaus ir S. Girėno gatvė  buvo nutiesta tik XX a. šeštajame dešimtmetyje. Tuo metu Vilniaus oro uosta, laikinai tapęs pagrindiniu Sovietų Sąjungos pasienio civiliniu oro uostu,

įgavo svarbią tarptautinę reikšmę.

Senasis metalo konstrukcijų Rodūnios viadukas, plėtojant miesto centralizuoto šildymo sistemą, buvo išmontuotas ir pakeistas dabartiniu, gelžbetoniniu, pravedant juo magistralines šilumines trasas bei kitus svarbius inžinerinius tinklus.

Pradedamos vykdyti rekonstrukcijos metu istorinės Švitrigailos gatvės trasos kryptis ir kreivės nepakis, bus išsaugotas su šia gatvės atkarpa besiribojantis  XIX a. pabaigos Naujamiesčio gatvių tinklas, nebus liečiami architektūrinės vertės požymių turintys XIX a. pabaigos–XX. a. pradžios pastatai.

Pasak projekto vadovo Edmundo Jakubausko,  šiuo metu projekto vykdymo vietoje vykdomi parengiamieji darbai, susiję su inžinerinių tinklų iškėlimu ar renovacija, troleibusų ir traukinių eismo reorganizavimu, želdinių iškėlimu. Daugumą pagrindinių viaduko rekonstrukcijos darbų tikimasi  atlikti per 2007 metus.

Privatumo nustatymai
Įspėjame, kad blokavus sausainiukų naudojimą gali sutrikti kai kurios svetainės funkcijos.