„Panevėžio kelių“ objektas prestižiniu apdovanojimu įvertintas Latvijoje

Vienos didžiausių Baltijos šalyse kelių ir geležinkelių statybos bendrovės „Panevėžio keliai“ Latvijoje objektas pripažintas vienu kokybiškiausių šioje šalyje vykdytų susisiekimo infrastruktūros projektų 2012 metais.

Panevėžiečiams kelininkams buvo įteiktas prestižinės nominacijos „Metų objektas“ antrosios vietos laimėtojo diplomas. Tai – bene pirmasis tokio aukšto lygio valstybinis apdovanojimas, kurį Lietuvos kelių statybos kompanijos yra pelniusios kaimyninėje Latvijoje.

AB „Panevėžio keliai“ buvo įvertinta už aukštą darbų kokybę vykdant magistralės A8 Ryga–Jelgava–Lietuvos siena (Meitene) dešinės kelio pusės 18,93–29,95 km ruožo kelio dangos rekonstrukcijos darbus. Projekto apimtyje taip pat atliktas tilto per Misos upę remontas.

„Vertiname techninę paramą, kurią šiame projekte teikė užsakovai, tiek projekto valdymo prasme, tiek statybos eigoje kylančių klausimų operatyviu sprendimu“, – darbo įspūdžiais kaimyninėje Latvijoje pasidalijo apdovanojimą pelniusio projekto vadovas, AB „Panevėžio keliai“ Panevėžio filialo direktoriaus pavaduotojas statybai Saulius Stravinskas.

Dirbdami Latvijoje panevėžiečiai susidūrė su kitokiomis tradicijomis, tik tos šalies kelių sektoriui būdingais specifiniais reikalavimais. Prie naujų sąlygų reikėjo priprasti ir mokytis dirbti naujame kontekste. Pasak Sauliaus Stravinsko, dalykiškas bendradarbiavimas ir klausimų sprendimas per protingai trumpą laiką, lėmė projekto sėkmę abiems pusėms.

„Pirmasis mūsų bendrovės tiesiogiai Latvijoje įvykdytas stambus projektas jau leidžia daryti tam tikras išvadas. Maloni išvada yra ta, kad Latvijoje biurokratijos, palyginti su Lietuva, yra mažiau.

Projektų techniniai sprendimai, palyginti su mūsų šalimi, toliaregiški ir labiau racionalūs. Jeigu latviai ką daro, tai daro patikimai, nes supranta, kad šykštus moka du kartus. Tuo Latvija labiau primena Vokietiją, nei Lietuvą, kur sprendimai kelių sektoriuje labiau vienadieniai. Tie ypatumai itin svarbūs, nes ilgalaikiai techniniai sprendimai yra strategijos dalis“, – kalbėjo projekto vadovas.

Palyginti su Lietuvos kelių statybos sektoriumi, darbas Latvijoje leido pastebėti tam tikrus darbų organizavimo, atlikimo ir kokybės kontrolės principų skirtumus.

Kaip esminį skirtumą būtų galima įvardinti kitokį Latvijos užsakovo požiūrį į rangovą. Pozityviai vertintina ta aplinkybė, kad vykdant ilgalaikius projektus, šiuo atveju – dviejų metų projektą, užsakovas žiemos laikotarpiu, kai darbų vykdyti negalima, perima objektą žiemos eksploatacijai. Rangovas tuo laikotarpiu yra atsakingas už susidariusių išdaužų sutvarkymą, bet ne už kelio valymą pasnigus.

Lietuvoje už objektą tuo laikotarpiu, kai dėl natūralių oro sąlygų ar finansavimo stygiaus darbų vykdyti negalima, yra atsakingas rangovas. Latvijos užsakovai šiuo atveju tikrai yra racionalesni, nes rangovui sudėtinga vykdyti jam nebūdingas funkcijas, įskaitant kelių dangos priežiūrą žiemą. Juolab sudėtinga šiuos kaštus, ypač jeigu darbai sustoja neapibrėžtam laikotarpiui, objektyviai įvertinti ir įkalkuliuoti į pasiūlymo kainą. Įpusėti ir be aiškios tęstinumo galimybės projektai Lietuvoje labiausiai būdingi savivaldybėms.

Latvijoje AB „Panevėžio keliai“ susidūrė ir su kitokia techninės priežiūros vykdymo praktika. Tai yra, operatyviau vyksta darbų kokybės kontrolė ir darbų aktavimas. Projekte nenumatytų, bet būtinų projekto įgyvendinimui papildomų darbų finansavimo klausimai sprendžiami operatyviai, rangovas dėl to sunkumų nepatiria.

AB „Panevėžio keliai“ – ne vienintėliai, kurių darbo kokybė buvo pastebėta šio konkurso organizatorių. Pirmoji vieta vykdant kelio dangų klojimo ir stiprinimo darbus atiteko Latvijos kompanijai „Ceļu pārvalde“, trečioji – SIA „Lemminkainen Latvija“.

Apdovanojimas už viso gyvenimo indėlį į kelių sektorių buvo įteiktas ilgamečiam Latvijos kelių ir tiltų statybos vadovui Janiui Leonidui Laciui. Kaip perspektyviausias naujos kartos vadovui apdovanojimas įteiktas Lauriui Kancičiui iš SIA „Lemininkainen Latvija“.

Pirmoji ir trečioji vietos už žvyrkelių rekonstrukcijos įrengiant asfalto dangą projektus buvo paskirtos SIA „Strabag“. Antroji vietą šioje grupėje atiteko SIA „Binders“.

Latvijos valstybinės akcinės bendrovės „Latvijas valsts celi“ leidžiamo žurnalo „Automobilių keliai“ apdovanojimai yra projektas, įgyvendindamas bendradarbiaujant žurnalo redakcijai kartu su „Latvijas valsts celi“, Latvijos valstybine automobilių kelių priežiūros bendrove, draugija „Latvijos kelių statytojai“, Latvijos kelininkų asociacija ir Transporto statinių inžinierių asociacija.

Metų apdovanojimai skiriami šiose nominacijose: „Metų objektas“, Metų naujovė“, „Metų perspektyviausias jaunasis darbų vadovas“, „Metų perspektyviausias jaunasis projektuotojas“, „Už viso gyvenimo indėlį į automobilių kelių sektorių“.

Apdovanojimai, kaip skelbia jų organizatoriai, įsteigti siekiant populiarinti Latvijos  automobilių kelių sektorių, didinti šiame sektoriuje veikiančių įmonių prestižą ir viešai pripažinti tuos, kurie pasiekė vertingų rezultatų. Pretendentu į apdovanojimus gali būti išrinktas bet kuris rangovas ar jo darbuotojas, sėkmingai įvykdęs užsakymą Latvijos valstybiniame kelių sektoriuje.

Pretendentus vertina žurnalo redakcijos pakviesti nepriklausomi ekspertai. Objekto kokybės rodikliai apskaičiuojami vertinant pagal atliktų darbų aktų duomenis. Kokybė apskaičiuoja naudojant įvairius objekto kokybės patikros parametrus pagal specialią formulę. Ekspertų komisija taip pat apžiūri objektus vietoje. Apžiūrėdama objektus komisija vertina asfalto dangos kokybę (lygumą, vienalytiškumą, siūles), dirbtinius statinius, kelkraščius ir šlaitus, eismo organizavimo įrenginius ir vandens nuvedimo sistemas.

Metų apdovanojimų projekto vadovas – Latvijos kelių administracijos leidžiamo žurnalo „Automolių keliai“ vyriausiasis redaktorius – Voldemars Škelė.

Nuotraukoje: AB „Panevėžio keliai“ įvertinta už aukštą darbų kokybę vykdant magistralės A8 Ryga–Jelgava–Lietuvos siena (Meitene) dešinės kelio pusės ruožo kelio dangos rekonstrukcijos darbus.

Privatumo nustatymai
Įspėjame, kad blokavus sausainiukų naudojimą gali sutrikti kai kurios svetainės funkcijos.