Paleidžiamas eismas Vilniaus vakarinio aplinkkelio I etapo trasa
Šiandien, 2011 m. sausio 27 d., paleidžiamas eismas naujai pastatyta Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpa nuo Oslo iki L. Asanavičiūtės gatvės. Ši atkarpa apima visus aplinkkelio I etapo objektus: rekonstruotą Oslo gatvės dalį, naują trijų lygių sankryžą per Oslo gatvę, Gudelių tunelį, keturias transporto jungtis trijų lygių sankryžai aptarnauti, naują vakarinę gatvę, sujungusią Oslo ir L. Asanavičiūtės gatves, rekonstruotą Erfurto ir Lazdynėlių gatvių sankirtą ir kitus smulkesnius objektus.
Oficiali simbolinės atidarymo juostelės kirpimo ceremonija rengiama 15.00 val. ant trečiojo lygio estakados per Oslo gatvę.
„Rangovams Vilniaus vakarinio aplinkkelio projektas buvo nemenkas iššūkis. Inžinerine prasme aplinkkelis yra vienas sudėtingiausių pastaraisiais metais vykdytų miesto susisiekimo infrastruktūros projektų. Statybos darbus teko vykdyti nenutraukiant automobilių eismo, kas apsunkino darbų organizavimą. Tam tikrą įtampą kėlė ir ekonominio sunkmečio sąlygoti projekto finansavimo trikdžiai“, – kalbėjo AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.
Projektas „Transeuropinio tinklo jungtis – Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio I etapas (nuo Oslo g. iki L. Asanavičiūtės g.)“ – bene didžiausias šalies sostinėje šiuo metu baigiamas susisiekimo infrastruktūros projektas. Rangos sutartis dėl šio projekto darbų su užsakove Vilniaus miesto savivaldybės administracija buvo pasirašyta 2008 m. gruodžio 30 d.
Rangovai – jungtinės veiklos sutartimi apsijungusios didžiausios Lietuvoje kelių statybos bendrovės AB „Panevėžio keliai“ ir AB „Kauno tiltai“. Atsakingasis junginio partneris – AB „Panevėžio keliai“. Sutarties kaina – 135,89 milijono litų (su PVM).
Aplinkkelio dalies statybos metu pastatyta dviejų lygių 74 m ilgio estakada ties Oslo gatve, trijų lygių estakada ties Oslo gatve (ilgis – 197 m), 150 m ilgio tunelis ties Gudeliais, 510 m ilgio vakarinė gatvė nuo Oslo iki L. Asanavičiūtės gatvės, įrengta šviesoforais reguliuojama Erfurto ir Lazdynėlių gatvių sankryža, 860 m ruože atlikta Oslo gatvės rekonstrukcija, pastatytos keturios transporto jungtys estakadoms aptarnauti.
Visas Vilniaus vakarinio aplinkkelio projektas išskaidytas į tris etapus. IA ir I etapai, kuriuose darbai jau baigti, apima Lazdynų tilto rekonstrukciją ir aplinkkelio dalies statybą nuo Oslo g. iki L. Asanavičiūtės gatvės. II etape numatoma tiesti aplinkkelio dalį nuo L. Asanavičiūtės g. iki Ozo gatvės, III etape – nuo Ozo g. iki Ukmergės gatvės.
Pirmasis vakarinio aplinkkelio etapas be antrojo nebus visaverčiai funkcionalus, todėl šį didžiulį projektą siekiama vykdyti kompleksiškai, kad jo rezultatai atitiktų su svarbiu Europos kelių tinklo koridoriumi siejamus lūkesčius ir planus, nukreiptų tranzitinį transportą nuo sostinės centro ir padidintų transporto mazgų pralaidumą.
Baigta Vilniaus vakarinio aplinkkelio trasa sujungs tarptautinį IXB transporto koridorių (Kijevas–Minskas–Vilnius–Klaipėda) su automagistrale Vilnius–Panevėžys. Drauge su Vilniaus pietiniu aplinkkeliu vakarinis aplinkkelis yra neatsiejama tarptautinio IXB transporto koridoriaus dalis.
***
Vilniaus vakarinio aplinkkelio I etapas inžinerine prasme – vienas sudėtingiausių miesto susisiekimo infrastruktūros objektų. Projektui įgyvendinti buvo panaudotos naujausios Lietuvoje žinomos ir taikomos kelių statybos technologijos, objekte dirbo 200 kvalifikuotų įvairių sričių specialistų.
- Oslo gatvėje pastatyta antroji Vilniaus mieste trijų lygių sankryža, kurios pirmasis lygis yra Oslo gatvė, antrasis lygis – monolitinė estakada, kurios perdangos ilgis siekia 74 metrus, trečiasis lygis – estakada, kurios perdangos ilgis siekia 197 metrus. 2010 m. gegužę vykdyti trečiojo lygio estakados perdangos nepertraukiamo betonavimo darbai užtruko 18 valandų. Estakados perdangai įrengti buvo sumontuotos 354 tonos armatūros tinklų, į klojinius supilta 1638 kubinių metrų betono mišinio. Betono masė iki estakados klojinių buvo keliama 4 betono siurbliais, kurių padavimo mechanizmų ilgis siekė nuo 36 iki 46 metrų.
- 150 m ilgio Gudelių tunelio sienų statybai panaudoti metalinės spraustasienės elementai. Tai – pirmasis tokios dydžio tunelis Lietuvoje, kuriam pritaikyta ši metalinių spraustasienių elementų technologija.
- Siekiant išsaugoti esamą gatvę, paviršinio vandens surinkimo sistemos daliai po Oslo gatve įrengtas metro skersmens 140 metrų ilgio mikrotunelis. Tai kol kas ilgiausias mikrotunelis šalyje.
- Per dvejus metus buvo parengta 30 eismo organizavimo Oslo, Erfurto ir Lazdynėlių gatvėmis schemų, nes darbai buvo vykdomi nenutraukiant automobilių eismo. Sudėtingiausiuose ruožuose automobilių eismą padėjo organizuoti Kelių policija.
- Vykdant šį projektą buvo pasitelkta 15 subrangovų organizacijų.
Atlikti pagrindiniai darbai:
- Rekonstruota 860 m ilgio Oslo gatvės atkarpa, kurios važiuojamosios dalies plotis siekia 19 m.
- Pastatyta antrojo lygio monolitinė estakada per Oslo gatvę. Estakados perdangos ilgis – 76,29 m, plotis – 10,80 m .
- Pastatyta trečiojo lygio monolitinė estakada per Oslo gatvę. Estakados perdangos ilgis – 197,60 m, estakados plotis – 10,80 m.
- Trijų lygių sankryžai aptarnauti pastatyta 580 m ilgio, įskaitant tunelį, jungtis Nr.1, kurios važiuojamosios dalies plotis siekia 11 metrų.
- Trijų lygių sankryžai aptarnauti pastatyta 680 m ilgio, įskaitant estakadą ir tunelį, jungtis Nr. 2, kurios važiuojamosios dalies plotis – 8,5 m.
- Trijų lygių sankryžai aptarnauti pastatyta 620 m ilgio, įskaitant estakadą ir tunelį, jungtis Nr.3, kurios važiuojamosios dalies plotis – 8,5 m.
- Trijų lygių sankryžai aptarnauti pastatyta 480 m ilgio, įskaitant tunelį, jungtis Nr.4, važiuojamosios dalies plotis – 11 m.
- Pastatyta nauja 510 metrų ilgio gatvė, jungianti Oslo gatvę su L. Asanavičiūtės gatve. Gatvės važiuojamosios dalies plotis – 29,5 m.
- Rekonstruota 270 m ilgio Erfurto gatvės dalis.
- Rekonstruota 300 m Gudelių gatvės dalis, važiuojamosios dalies plotis – 5,5 m.
- Rekonstruoja 100 m ilgio Šiltnamių gatvės atkarpa.
- Rekonstruota 160 m ilgio Lazdynėlių gatvės atkarpa.
- Pastatytas tunelis ties Gudeliais. Tunelio perdangos ilgis – 150,57 m, perdangos plotis nuo estakados pusės – 48,29 m, o nuo. L. Asanavičiūtės gatvės pusės – 36,42 m.
- Išvežta 280 tūkst. kubinių metrų grunto.
- Įrengta 80 tūkst. kvadratinių metrų asfaltbetonio dangų.
- Įrengta 22 tūkstančiai metrų bordiūrų.
- Įrengta 1200 gatvių ir tunelio apšvietimo bei estakadų ir tunelio dekoratyvinio apšvietimo šviestuvų.
- Paklota 3600 m lietaus nuotekynės ir vandentiekio tinklų.
- Estakadų statybai sunaudota 4,8 tūkst. kubinių metrų betono mišinių.
- Estakadų statybai sunaudota 660 tonų armatūros.
- Įrengtas 251 kelio ženklas.
- Įrengta 6000 metrų kelių atitvarų.
- Įrengta 5550 m signalinių stulpelių.
- Pasodinta 4900 medžių ir krūmų.