Nepatogumai pertvarkomoje sankryžoje – laikini 

2012 m. lapkričio 7 d. keitėsi eismo organizavimas tiesiamo Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio antrojo etapo darbų vykdymo vietoje, rekonstruojamoje Galvės ir Kirtimų gatvių sankirtoje.

„Demontavus pastolius pradėti darbai po Galvės viaduku, dėl ko teko keisti eismo organizavimą ir sumažėjo tos sankryžos pralaidumas. Darbų eigoje radome galimybių eismo organizavimą dar pakoreguoti, kad pralaidumas kiek padidėtų, o vairuotojai kuo mažiau gaištų. Kita vertus, visiškai pašalinti eismo trukdžių galimybės tikrai neturime“, – skubančių vairuotojų atsiprašo rangos darbus vykdančios AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė.

Rangovai tikisi vairuotojų tolerancijos ir geranoriškumo, kad tos sudėtingos eismo organizavimo prasme savaitės praeitų kaip galima sklandžiau.

Esami papildomi eismo apribojimai Kirtimų–Galvės gatvių sankirtoje, atliekant darbus po statomu viaduku, galios iki gruodžio mėnesio pradžios. Žiemos sezonui darbai bus sustabdyti ir dar kartą pakoreguota eismo organizavimo schema, kad automobilininkų patiriami nepatogumai būtų kaip galima mažesni. Darbai sankryžoje bus tęsiami pavasarį.

Kaip jau buvo skelbta, Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio antrojo etapo vykdymo metu rekonstruojama 1,4 kilometro ilgio Kirtimų gatvės atkarpa, įrengiant keturių eismo juostų gatvę su skiriamąja juosta.

Šiame etape Kirtimų gatvės sankirtoje su geležinkeliu rengiama dviejų lygių sankryža, pastatant 34 su puse metro ilgio ir beveik 7 metrų pločio geležinkelio viaduką. Taip pat naikinama vieno lygio sankryža su Granito gatve. Kirtimų gatvėje šioje vietoje įrengiama nuovaža link Galvės gatvės ir Granito gatvės žiedinė 30 metrų skersmens sankryža.

Kirtimų ir Galvės gatvių sankryža rekonstruojama į dviejų lygių sankryža.  Statomo viaduko per Galvės gatvę ilgis – beveik 92 metrai, plotis – beveik 26 metrai. Galvės ir Kirtimų gatvių jungiamųjų kelių sankryžoje eismui reguliuoti bus įrengti šviesoforai.

Taip pat šiame etape naikinama vieno lygio Kirtimų–Fermentų ir akligatvinės gatvės sankryža. Kirtimų gatvė tiesiama taip, kad tiesioginio ryšio nei su Fermentų gatve, nei su pramoniniais objektais neturės. Susisiekimui su Fermentų gatve ir bei kitais objektais numatyta nuovaža, kuri su Fermentų gatve ir esamu akligatviu jungsis žiedinėje sankryžoje. Išorinis žiedo skersmuo – 40 metrų.

Kad transportas patektų į esamus pramoninius objektus, esančius šalia Kirtimų gatvės, statoma dubliuojanti gatvė. Į šią gatvę bus perkeltas visuomeninis transportas bei pėsčiųjų ir dviračių takas. Visoje rekonstruojamoje Kirtimų gatvės atkarpoje skiriamojoje juostoje rengiami atitvarai, panaikinant galimybę apsisukti ar atlikti kairiuosius posūkius. Pėsčiųjų ir dviračių takas tiesiamas vakarinėje Kirtimų gatvės pusėje. Taip pat statomas 43 metrų ilgio ir  4 metrų pločio pėsčiųjų viadukas, kuris sujungs pėsčiųjų ir dviračių takus.

Antrajam projekto etapui priklauso ir rekonstruojamas transporto mazgas, kur Kirtimų gatvė kertasi su veikiančia geležinkelio linija Vilnius–Kaunas. Senąjį viaduką rangovai demontavo ir stato naują 264 metrų ilgio estakadą virš esamo geležinkelio, toliau pratęsiant ją ir virš perspektyvinės geležinkelio linijos. Tai – ilgiausia estakada Vilniaus pietiniame išoriniame aplinkkelyje ir viena ilgiausių estakadų sostinėje.

Estakada suprojektuota iš dviejų dalių. Siauresnioji, 13 metrų pločio dalis, kurios betonavimas jau pradėtas, bus skirta įvažiavimui į Vilniaus miestą, o platesnioji, 16 metrų pločio, dalis bus skirta išvažiavimui iš miesto. Estakados dviejų dalių plotis su šalitilčiais  –  30 metrų, ilgiausias tarpatramis siekia 42 metrus.

Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio statybos antrojo etapo rangos darbus vykdo jungtinės veiklos pagrindu apsijungusios trys šalies įmonės: „Panevėžio keliai“, „Lemminkainen Lietuva“ ir „Kauno tiltai“. Darbų kaina –  24 milijonai eurų.  Tai – vienas didžiausių darbų apimtimi ir sudėtingiausių inžinerine prasme šiuo metu vykdomų Lietuvos sostinės susisiekimo infrastruktūros projektų. Užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos.

Vilniaus pietinis išorinis aplinkkelis yra Lietuvos teritoriją kertančio IXB tarptautinio transporto koridoriaus dalis. Aplinkkelis pagerins susisiekimą Minsko ir Klaipėdos kryptimis, nukreips tranzitinio transporto srautus nuo Vilniaus miesto, bus svarbus tiek keleiviniam transportui, tiek krovinių gabenimui.

Projektas „Traseuropinio tinklo kelias E85. Vilniaus miesto pietinio apvažiavimo tiesimas“ pradėtas įgyvendinti 2011 metų pavasarį. Šis į tris etapus išskaidytas projektas, kurio vykdymą planuojama baigti 2013 metų pabaigoje, taps patogia transporto jungtimi tarp Vilniaus–Kauno–Klaipėdos ir Vilniaus–Minsko magistralių.

Pagal projektą, Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio trasa, sutampanti su Kirtimų gatve bei krašto keliu Naujoji Vilnia–Rudamina–Pagiriai, tiesiama esamą 2 eismo juostų kelią rekonstruojant į 4 eismo juostų kelią su 2 metrų skiriamąja juosta. Esamos vieno lygio sankryžos rekonstruojamos į skirtingų lygių sankryžas.

Statinys priskiriamas ypatingų statinių kategorijai bei visuomenei svarbių statinių grupei. Aplinkkelio trasa sutampa su tarptautinio transporto koridoriaus trasa, todėl tiek kelio dangai, tiek eismo organizavimo priemonėms skiriamas ypatingas dėmesys.

Aplinkkelis priskiriamas A2 greito eismo gatvių kategorijai, taip pat magistralinių kelių pirmajai kategorijai. Vyraujanti statybos rūšis – nauja statyba ir rekonstrukcija. Aplinkkelio trijų etapų ilgis – 7 kilometrai 600 metrų.  Darbai pirmajame etape praktiškai baigti, vykdomi antrojo ir trečiojo etapo darbai.

Privatumo nustatymai
Įspėjame, kad blokavus sausainiukų naudojimą gali sutrikti kai kurios svetainės funkcijos.