Informacija apie AB Panevėžio keliai“ vykdomus darbus 2007 metais

Lietuvos keliuose statybos ir remonto darbai prasidėjo ankstyvą pavasarį. „Panevėžio keliai“ šiemet tęsia 2006 metais pradėtą žvyrkelių asfaltavimo Panevėžio ir Utenos apskrityse projektą. Per trejus projekto vykdymo metus numatyta atlikti darbų už 60 milijonų litų. Pagal sutartį darbai turi būti baigti 2008 metais. Įvertinus šios programos rezultatų svarbą gyventojams, darbus stengiamasi organizuoti taip, kad programos vykdymo laiką būtų galima sutrumpinti. Jeigu leis oro sąlygos, asfaltavimo darbus baigsime iki šių metų pabaigos.

Mūsų bendrovė žvyrkelių asfaltavimo programą vykdo Panevėžio ir Utenos apskrityse. Tuo tarpu visoje Lietuvoje pagal 2006–2008 metų programą numatoma išasfaltuoti 84 ruožus, kurių bendras ilgis  yra 282,22 km. Pirmiausiai asfaltuojami žvyrkeliai, kur didesnis eismo intensyvumas: einantys per gyvenvietes ar jungiantys didesnes gyvenvietes su asfaltuotų kelių tinklu.

Šiais metais baigsime Transeuropinio tinklo kelių Vilnius–Panevėžys, Vilnius–Lyda, Panevėžys– Šiauliai ir Šiauliai–Palanga plėtros darbus. Bendra projekto vertė – per 35 milijonus litų. Vykdant šį projektą atskiruose ruožuose stiprinama kelio danga, rekonstruojamos vieno ir dviejų lygių sankryžos, diegiamos eismo saugos ir aplinkosaugos priemonės: įrengiami pėsčiųjų ir dviračių takai, tinklo tvoros ir pralaidos smulkiems žvėreliams miškinguose kelio ruožuose.

Norėtųsi sutvarkyti kuo daugiau kelių per kaip galima trumpesnį laiką. Darome ką galime, kad remonto darbai kuo mažiau trukdytų kelių naudotojams, o skirtas finansavimas būtų panaudojamas racionaliai.

Ekonominiu požiūriu, ir kelininkams, ir vairuotojams  būtų naudingiau, jeigu kelių tinklo remonto ir rekonstrukcijos darbai būtų vykdomi ne stichiškai, išskaidžius į smulkius projektus, o kompleksiškai. Labiau išsivysčiusių šalių patirtis rodo, kad kelių atnaujinimo kaštus sumažina projektų stambinimas, kai vienu metu vienoje vietoje atliekami dideli, kompleksiniai darbai.

Lietuvoje kasmet auga ne tik kelių apkrovos, bet ir kelių naudotojų poreikiai. Siekiant taikyti Europos Sąjungos standartus mūsų šalies valstybinės reikšmės keliuose, kelių priežiūrai ir atnaujinimui turėtų būti skiriama dvigubai daugiau lėšų, nei dabar. Šiais metais šalyje planuojama rekonstruoti 150 kilometrų valstybinės reikšmės kelių dangų. Siekiant užtikrinti eismo saugumą, pritaikyti kelius 11,5 tonos ašies apkrovai, šios apimtys yra per mažos. Rekonstrukcija būtina bent 250 kilometrų kelių.

Žvyrkelių asfaltavimo perspektyvos taip pat liūdnos. Esant dabartiniam finansavimui, daugiau kaip 8 tūkstančius Lietuvos žvyrkelių galėsime išasfaltuoti tik per 44 metus.

Šiandien remonto laukia 1200 kilometrų kelio dangų, tam reikia 200 mln. litų, o skiriamų lėšų užteks tik 377 kilometrams.

Lietuvos automobilių kelių direkcija šiemet planuoja pradėti naują žvyrkelių asfaltavimo programą, kurios metu bus išasfaltuota apie 160 km žvyrkelių. Taip pat numatomi transporto jungčių su tarptautiniais transporto koridoriais plėtros, eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo darbai.  Transeuropinio tinklo keliuose numatoma tęsti dangų stiprinimo ir platinimo darbus, rekonstruoti tiltą per Minijos upę. Taip pat numatyta kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda rekonstrukcija, tarptautinės magistralės „Via Baltica“ plėtra, transeuropinio tinklo kelių E262 ir E272 plėtra. Tikimės, ir mūsų bendrovė galės įsilieti į šiuos kelių naudotojams svarbius procesus ir padidinti savo indėlį gerinant šalies kelių būklę.

Apie darbus Vilniuje

Šiais metais mūsų bendrovė turi baigti transporto jungties nuo Konstitucijos prospekto iki Ukmergės gatvės Vilniuje statybą. Sutartyje numatyta sankryžos rekonstrukcijos darbų pabaiga – 2007 metų lapkritis, tačiau tikimės šį projektą baigti vasaros viduryje.

Vilniaus miesto gatvių infrastruktūros optimizavimo projektai labai sudėtingi darbų organizavimo požiūriu, todėl stengiamasi darbų atlikimo terminus kiek įmanoma sutrumpinti, kiek tai leidžia kelių statybos ir remonto darbų technologijos.

Visiškai sustabdyti eismo rekonstruojamose sankryžose dažniausiai neįmanoma. Dėl vykdomų darbų, kai taikomi eismo apribojimai, daug nepatogumų patiria automobilininkai. Šiuo požiūriu sudėtinga situacija ir kitose Vilniaus mieste mūsų bendrovės vykdomų projektų statybvietėse.  Praėjusių metų pabaigoje pradėjome  vykdyti Ukmergės gatvės, Laisvės prospekto ir Ateities gatvės sankryžos rekonstrukcijos į dviejų lygių sankryžą darbus. Taip pat prasidėjo S. Dariaus ir S. Girėno gatvės viaduko per geležinkelį su prieigomis rekonstrukcija.

Šios sankryžos pasižymi dideliu eismo intensyvumu. Piko metu per valandą ten pravažiuoja nuo 8 iki 10 tūkstančių automobilių. Be jokios abejonės, vairuotojai nėra patenkinti papildomais trukdžiais, kai eismo sąlygos ir taip sudėtingos. Kita vertus, kito būdo atlikti darbus nėra. Situaciją dar labiau apsunkina kelininkų darbų sezoniškumas. Dėl Lietuvos klimato sąlygų kelio remontą ir rekonstrukciją palankiausia vykdyti gegužės–spalio mėnesiais. Taigi, esame įsprausti į nepakankamo finansavimo ir oro sąlygų rėmus.

Privatumo nustatymai
Įspėjame, kad blokavus sausainiukų naudojimą gali sutrikti kai kurios svetainės funkcijos.