AB „Panevėžio keliai“ ir UAB „Tilsta“ baigė S. Dariaus ir S. Girėno viaduko rekonstrukcijos darbus

Vakar, liepos 30 d., paleistas eismas visomis penkiomis eismo juostomis S. Dariaus ir S. Girėno gatvės viaduku, vedančiu į Vilniaus tarptautinį oro uostą. Tai reiškia, kad nuo šiol trukdžių dėl remonto darbų šiame strategiškai svarbiame Vilniaus miesto susisiekimo infrastruktūros taške nebeturėtų būti.

„Pastarosiomis savaitėmis dirbome dieną ir naktį, skubėjome atlikti paskutinius asfaltavimo, ženklinimo ir aplinkos tvarkymo darbus. Darbų priėmimo komisija objektą apžiūrėjo, išsakė savo pastabas, mes nurodytus trūkumus pašalinome. Tikimės, kad rugpjūčio 1 d. jau bus galima pasirašyti objekto tinkamumo naudoti aktą“, –  pasakojo, AB „Panevėžio keliai“ projekto direktorius Edmundas Jakubauskas.

Eismas dalinai šiuo viaduku trumpam bus apribotas tik rugpjūčio 1 d., penktadienį, kai vyks simbolinė atidarymo juostelės kirpimo ceremonija.

„Eismą trimis eismo juostomis oro uosto kryptimi apie 11.30 val. planuojama sustabdyti tik 5 minutėms, kol bus perkirpta simbolinė atidarymo juostelė ir pasveikinti pirmieji vairuotojai, važiavę oficialiai atidarytu viaduku“, – paaiškino AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė. Bendrovės atstovė tikisi, kad toks trumpas trukdis bus geranoriškai suprastas ir įvertintas, nes simbolinis atidarymas – tai pusantrų metų trukusių sudėtingų darbų pabaiga.

Kaip jau buvo skelbta, 2007 m. pradžioje AB „Panevėžio keliai“ ir UAB „Tilsta“ Vilniuje pradėjo vykdyti sudėtingą kelių infrastruktūros projektą – S. Dariaus ir S. Girėno gatvės viaduko per geležinkelį su prieigomis rekonstrukciją.

Sutartis dėl šio projekto su Vilniaus miesto savivaldybe pasirašyta 2006 m. gruodžio 28 d. Bendra projekto vertė – 33,01 milijono litų (suma nurodyta su PVM).

Šio projekto vykdymo metu rekonstruotas vadinamasis Rodūnios viadukas per geležinkelį, išplatinant jį nuo 3 iki 5 eismo juostų. Be to, projekto vykdymo metu iki 4 eismo juostų buvo išplatinta Švitrigailos gatvės važiuojamoji dalis tarp Geležinkelio ir Panerių gatvių, iki 5 eismo juostų išplatinta S. Dariaus ir S. Girėno gatvė tarp Panerių ir Brolių gatvių, rekonstruotos S. Dariaus ir S. Girėno, Pelėsos ir Švitrigailos gatvių sankryžos, įrengiant saugumo saleles, sutvarkyti šaligatviai, eismo reguliavimo šviesoforais sistemos ir t.t.

Rekonstruotas Rodūnės viadukas reikšmingas ne tik kaip susisiekimo infrastruktūros mazgas. Paveldosaugos požiūriu – tai Vilniaus miesto vietinės reikšmės urbanistikos paminklas.

Specialistų teigimu, rekonstruojama Rodūnios viaduko, Švitrigailos bei S. Dariaus ir S. Girėno gatvių atkarpa formavosi beveik šimtmetį. Apie 1860 metus per Vilnių nutiesus Peterburgo–Varšuvos geležinkelį  ir taip nutraukus senąją Rūdininkų kryptimi per priemiesčius – Šv. Stepono  bei Aerodromo gatvėmis – vedusio kelio trasą, transporto ryšiui išlaikyti per  geležinkelio stoties kelius buvo pastatytas Rodūnės viadukas.

Tuo metu planuojant sostinės Naujamiesčio gatvių tinklą, viena pirmųjų buvo nutiesta ir dabartinė Švitrigailos gatvė.  S. Dariaus ir S. Girėno gatvė  buvo nutiesta tik XX a. šeštajame dešimtmetyje. Tuo metu Vilniaus oro uostas, laikinai tapęs pagrindiniu Sovietų Sąjungos pasienio civiliniu oro uostu, įgavo svarbią tarptautinę reikšmę.

Senasis metalo konstrukcijų Rodūnės viadukas, plėtojant miesto centralizuoto šildymo sistemą, buvo išmontuotas ir pakeistas dabartiniu, gelžbetoniniu, pravedant juo magistralines šilumines trasas bei kitus svarbius inžinerinius tinklus.

Rekonstrukcijos metu  istorinės Švitrigailos gatvės trasos kryptis ir kreivės nepakito, buvo išsaugotas su šia gatvės atkarpa besiribojantis  XIX a. pabaigos Naujamiesčio gatvių tinklas, neliesti architektūrinės vertės požymių turintys XIX a. pabaigos–XX. a. pradžios pastatai.

Privatumo nustatymai
Įspėjame, kad blokavus sausainiukų naudojimą gali sutrikti kai kurios svetainės funkcijos.