AB „Panevėžio keliai“ pastatė dvikelį geležinkelio tiltą ir rekonstravo dvi stotis 

AB „Panevėžio keliai“ baigė vykdyti svarbų geležinkelių infrastruktūros projektą – „Kauno stoties, aplinkkelio Palemonas–Rokai–Jiesia ir Kauno–Kybartų linijos modernizavimas“.

„Projekto vykdymo metu geležinkelio atšakoje iš Kauno į Kybartus pastatytas dvikelis geležinkelio tiltas ir rekonstruotos dvi geležinkelio stotys, – sakė „Panevėžio kelių“ projektų direktorius Audrius Butkūnas. – Šis projektas yra geležinkelių sistemos strateginės plėtros programos dalis, apimanti tarptautinio Kretos transporto IXD koridoriaus atšakos į Kybartus modernizavimą.“

AB „Panevėžio keliai“ pastatytas naujas šiuolaikiškas dvikelis geležinkelio tiltas tarpstotyje Kazlų Rūda–Pilviškiai 93+810 km leidžia traukinių greitį padidinti iki 160 kilometrų per valandą.

Naujas dvikelis kombinuotos konstrukcijos (metalinis ir gelžbetoninis) geležinkelio tiltas (plotis 11,82 m, didžiausia ašies apkrova 30 t) pastatytas vietoj buvusių dviejų geležinkelio tiltų per Šešupės upę, kuriais eismas buvo vykdomas skirtingomis kryptimis. Rekonstrukcijos metu senieji tiltai buvo demontuoti.

Siekiant užtikrinti naujojo tilto funkcionalumą, projekto vykdymo metu buvo keičiamas ir Jiesios geležinkelio stoties planas. Stoties kelių išdėstymo keitimas buvo reikalingas tam, kad į Kauno aplinkkelį atsišakojančia juosta važiuojantys traukiniai galėtų greičiau atlaisvinti pagrindinę liniją. Pervažiavimo iš vienkelio aplinkkelio ruožo į pagrindinę liniją Kybartų link vietoje traukinių greitį siekta padidinti iki 80 kilometrų per valandą.

Pertvarkant Jiesios geležinkelio stoties planą buvo įdiegtos šiuolaikiškos šio mazgo aptarnavimo sistemos: signalizacijos, koordinuojančios sklandų traukinių eismą, elektrotechniniai įrenginiai, skirti geležinkelio iešmų šildymui bei apšvietimui, garsinio ryšio atramos su pasikalbėjimo įrenginiais ir garsiakalbiais.

Lygiagrečiai buvo vykdomi ir Rokų geležinkelio stoties plano pakeitimai. Rokų geležinkelio stoties kelių išdėstymas keistas siekiant padidinti leidžiamą sunkiųjų prekinių traukinių maksimalų ilgį nuo 800 iki 1000 metrų. Siekiant sudaryti sąlygas ilgiesiems prekiniams traukiniams apsilenkti, vienkelyje Kauno aplinkkelio ruože atvykimo ir išvykimo kelias prailgintas iki 1050 metrų naudingojo ilgio.

Rekonstrukcijos metu Rokų geležinkelio pervaža, aptarnaujanti du geležinkelio kelius, buvo modernizuota gelžbetonines pervažos plokštes keičiant nauja konstrukcija iš guminių pervažos plokščių. Taip pat iš abiejų pusių pertvarkytos kelio prieigos, modernizuoti signalizacijos įrenginiai ir elektrotechnikos įrenginiai: apšvietimo, garsinio ryšio, iešmų šildymo sistemos.

Minėtus darbus AB „Panevėžio keliai“ vykdė vadovaudamasi rangos darbų sutartimi su užsakove AB „Lietuvos geležinkeliai“. Sutartis buvo pasirašyta 2010 metų balandžio 2 dieną. Sutarties kaina – per 23 mln. Lt.

2012 metų pavasarį AB „Panevėžio keliai“ pradėjo naują didelės apimties geležinkelių infrastruktūros projektą, susijusį su projekto „IXB koridoriaus Vilniaus aplinkkelio Kyviškės–Valčiūnai antrojo kelio statyba“ darbais. Sutartis su AB „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašyta praėjusių metų gruodį. Projekto darbus „Panevėžio keliai“ vykdo su atsakinguoju jungtinės veiklos sutarties partneriu AB „Kauno tiltai“, partneriais S.A. „Trakcija-Tiltra“, UAB „Mintija“, RAB „Belam Riga“. Sutarties kaina – 258,78 mln. Lt.

Privatumo nustatymai
Įspėjame, kad blokavus sausainiukų naudojimą gali sutrikti kai kurios svetainės funkcijos.